viernes, 23 de noviembre de 2018

RECORDANT : RAMBLA DE TORROELLA DE MONTGRÍ

                     EL  TEMPLE  PARROQUIAL  DE                                        SANT  GENÍS

( i V )

Recordat en :
"Les Crítiques d'en Jussà"
Per: Jaume Costajussà
-----------------------------------
...Al pensar amb el camí, i amb la memória de tantes coses fetes, es recordo les expressions d'aquell vellet de més de 90 anys, en Joan Pagés, que cada tarda es deixave veure assegut al llindar de l'entrada de l'esgléssia i quan passo pel seu costat no es cansà de repetir:" Sr. Rector, el temps que jo vaig treballar aquí dins! Hui, si jo hagués vist, els cops de martell-ells és el picapedrer-. Aquelles pedres les vaig picar-jo, aquelles d'allà també...fins algunes vegades entrarem a l'interior, i  amb el seu bastó ensenyava la seva obra. L'Altar Major( que és una pedra d'àmplies dimensions), la varem posar i repicar amb en Miquel Calsina..."Bona obra la del Altar Major. Precisament, el 3 de maig d'aquella època també celebrarem el 40 aniversari de la consagració d'aquest Altar Major, el construit per en Pagés i en Calsina...". Doncs, sobra aquesta pedra, que és ara el nostra Altar, hi deixo la meva ofrena amb la de tots vosaltres,el poble de Torroella i la gratitut al Sr. Josep Vert, per la seva generosa col.laboració.

Torroella de Montgrí, juliol de 1.984

                                                              Josep Quer i Fusté,pvre.
                                                               Rector de la Parroquia


No hay comentarios:

Publicar un comentario